22 Nisan 2008 Salı

SARIMSAKLI TAVUK PAÇA

Ailece sevdiğimiz bir çorba tarifi vermek istiyorum. Benim çorbam hafif paça tadında sarımsaklı bir çorba. Lezzeti güvenilir, yapımı kolay.
MALZEMELER
3 adet tavuk baget (7 bardak su ile haşlanacak, haşlanan bagetler küçük parçalara ayrılarak kemiklerinden sıyrılacak)
2 çorba kaşığı silme un
2 yemek kaşığı pirinç
3 diş sarımsak (ezilmiş)
7 su bardağı tavuksuyu
1 yemek kaşığı tereyağ
Tuz
Üzeri için: 1 yemek kaşığı tereyağ, pulbiber

YAPILIŞI:
Tereyağ eritilerek un kavrulur ve tavuk suyu eklenir. Karıştırılır ve tavuk parçaları ile sarımsak eklenir ve tencerenin ağzı kapatılmadan kaynara çıkması beklenir. Kaynara çıkınca bir müddet daha altı kısık pişirilir ve pirinçler tencereye eklenir.Pirinler pişip, çorbada kıvamını alınca tuz eklenir ve bir iki dakika daha pişirilen çorba ateşten indirilir. Servis yapılacağı zamanda tereyağ eritilip pulbiber eklenir ve çorba kaselerinin üzerine birer kaşık konularak servis yapılır.

Görüntü şık duruyor. Ben fotoğraf çekme kısmını üzerine tereyağ pulbiber eklemeden yapmışım renksiz görünmüş aldanmayın. Deneyin bana hak vereceksiniz.





10 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşe'cim ellerine sağlık, mis gibi kokuyordur, çok da faydalıdır bu çorba.. Aslında mayıs sonu gibi eşimle Karadeniz'i gezmek istiyoruz, hatırlattığın çok iyi oldu, senin de fikrini almak isterim, nereleri gezmemizi tavsiye edersin? Bir de turla mı gitsek kendi başımıza mı gitsek karar veremedik.. Tavsiyelerini bekliyorum..

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlıkkk çok güzel olmuş
Eminim çok lezzetlidirde

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli bir corba tarifi, harika görünüyor. Tavuklu corbalari cok severim, bir de böyle bir deneyim,ellerine saglik canim.

Cafe Gusto dedi ki...

Ayşeciğim Burcu da hep birlikte bir aktivite yapalım çok istiyor
biz çok uzun zamandır görüşemiyorduk.O nedenle önce ikimiz buluştuk.en kısa zamanda hep birlikte buluşuruz inşallah..sevgiler...

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ayşe çorba nefis görünüyor tavuksevmez kocaya paça bu diye yedirebilir miyim acep :))
Eylül gıdaya gitmişmişsin, ben gittiğimde kendimi kaybedivermiştim :)) Kurs ta talep etmiştim :))
Görüşmek dileğiylee...

jasmin dedi ki...

Canim ne guzel olmustur corban ellerine saglik.Sitemi ziyaretin ve guzel yorumun icin cook tesekkur ederim canim.Bu arada bizde samsun'luyuz her nekadar dogma buyume istanbu'lu olsamda aslen samsunluyuz.Hemseriyiz yani.HOSCAKAL CANIM YINE BEKLERIM.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Sarımsağı çok sevdiğim için bu güzel paçada gözüme pek bir hoş göründü...Ellerine sağlık canım...Sevgiler...

disal dedi ki...

canım nasıl çorba içesim geldiii....

ellerine sağlık....

nefis görünüyor....

öptüm canıım...

www.edasuner.com dedi ki...

Ayşe ya ne kıl bu kız deme bana içim garip oldu neden ben sağlıklı yemekleri sevmiyorum :) ama seni seviyorum sen daha sağlıklısın ne yapayım paçayı :)

sarımutfak dedi ki...

ayşecim ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim sevgilerimle