7 Ağustos 2008 Perşembe

KARIŞIK BATON KEK

Emirle en sık yaptığımız etkinlik kek yapmak. Emir şeker ve yumurtayı mikserle çırpma işine bayılıyor ve bana eşlik ediyor. Ana oğul çok zevkli bir oyun. Bu kek de ne kadar harika olmuştu. Yumuşacık ve mis gibi kakao kokusuyla damaklarda yerini buldu. Bir parça vanilyalı dondurmayla çok şık ve lezzetli bir ikram.
MALZEMELER
3 Yumurta
1 buçuk su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
2 su bardağı un
1 Paket vanilye, 1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı kakao
YAPILIŞI
Oda ısısında beklemiş yumurta ve çeker 15 dakika krema kıvamına gelene kadar mikserle çırpılır. Süt, sıvıyağ eklenir karıştırılır. Diğer kuru malzemeler elenir ve karışıma tahta kaşık yardımıyla eklenir. Kalıbımız yağlanır. (Ben dikdörtgen 26 cm.lik bir kalıp kullandım) Kek karışımının yarısı kalıba dökülür, diğer yarısına kakao eklenip karıştırılır ve kalıba dökülür. 175 decere ısınmış fırına konularak biraz uzun sürede pişirilir.

9 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ayşe'cim oğluşunun da emeği geçtiyse kimbilir ne lezzetli olmuştur kek.. Ne kadar güzel mutfakta sana yardımcı olması ve bundan keyif alması, umarım hep böyle devam eder :) İkinizin de ellerine sağlık, nefis görünüyor..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Dondurmayla harika bir ikram olmuştur Ayşe'cim ellerine sağlık :))
Kardeşinin de ellerine sağlık, çıtır çıtır pek güzel görünüyo sardığı börekler :))

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Canım güzel yorumun için sağol:) Şimdilik ara verdim bakalım ilerleyen günlerde tekrar yazmaya devam edicem sanırım... Sizleri de fırsat buldukça takip etmeye çalışıyorum. Kekin ve böreklerin çok güzel görünüyorlar. Görüşmek üzere.

Ayşe'nin mutfağı dedi ki...

MERHABA OĞLUNUNDA SENİNDE ELLERİNİZE SAĞLIK NE ZAMANDIR KEK YAPMAMDIM YAVAŞ YAVAŞ BAŞLAMAM LAZIM BİRŞEYLER YAPMAYA PAS TUTMAYA BAŞLIYORUM ARTIK SİZLERİ GÖRÜNCE HEVESLENİYORUM AMA ÖNCE İŞLERİ BİTİRMEM LAZIM SEVGİLER

Cafe Gusto dedi ki...

Ayşeciğim Ege de benimle pasta yapmaya bayılır.Hem kek karıştırır hem de kurabiye kalıplarıyla kesmeye bayılır.Ellerinize sağlık.Çok güzel olmuş.Ayrıca turşu kavurması beni öldürdü..sevgiler...

Yunkabu dedi ki...

Selamlar
Degisik bir kek tarifi ararken blogunuzu buldum. Bu tarifi uyguladim. Sonuc harika oldu. Kek 2gunde bitiverdi ve ikincisi icin ozel istek aldi:)
Ellerinize saglik, tarif icin cok tesekkurler

Ebruli dedi ki...

Merhabalar;

Yunkabu'nun blogundan bu tarifinizi okudum. Merak ettim ve tarifi almak icin ugradim...

Kolay bir tarif olmasindan dolayi kesinlikle deneyecegim. Ayrica Yunkabu(Sevgili Fulya) bu keki 10 gun icinde 3 defa yapmis. O kadar begenmisler yani...

Ben de begenecegime eminim, ellerine saglik...

Nur dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Nur dedi ki...

merhaba bende bir yemek bloğu açtım ama arama motorunda hala çıkmıyorum ne yapmam lazım bana yardımcı olursanız sevinirim siz nasıl girmiştiniz şimdiden teşekkürler